Veilig onderweg begint bij ABUS – en Bas weet waarom
In deze editie van de nieuwsbrief schuiven we aan bij Bas Oude Elferink, accountmanager bij ABUS, het toonaangevende merk op het gebied van fietsveiligheid. Met jarenlange ervaring, passie voor het vak en een sterke focus op innovatie is Bas een van de gezichten achter de helmen en sloten die jij misschien al gebruikt op je dagelijkse rit of sportieve toertocht.
Wie is Bas?
“Ik ben Bas Oude Elferink, accountmanager Mobile Veiligheid bij ABUS. Mijn werk draait om alles wat te maken heeft met fiets- en motorveiligheid: van sloten tot helmen. In Nederland ben ik het aanspreekpunt voor onze dealers en verkooppunten. Ik geef advies, trainingen en help bij het samenstellen van het assortiment. Daarnaast vertaal ik de wensen en feedback van de markt naar onze ontwikkelteams.”
Wat maakt ABUS zo bijzonder?
“ABUS is een echt familiebedrijf, met een rijke historie en sterke focus op kwaliteit en innovatie,” vertelt Bas trots. “Wat ons onderscheidt, is dat we alles zelf ontwikkelen en produceren. Hierdoor kunnen we betrouwbare en gebruiksvriendelijke oplossingen bieden die echt aansluiten bij wat fietsers nodig hebben – of je nu op een e-bike rijdt of fanatiek op de racefiets zit.”
Innovatie op twee wielen
ABUS staat niet stil. Bas is dan ook zichtbaar enthousiast over de nieuwste ontwikkelingen. “De Airbreaker 2.0 is een prachtig voorbeeld van hoe we techniek en comfort samenbrengen. De helm is lichter, ventileert beter én heeft een slim Eyewareport-systeem, waarmee je je fietsbril veilig in de helm klemt.”
Ook noemt Bas de nieuwe ABUS Taipan LED. “Die is perfect voor gravelrijders die afwisselend op de weg en onverharde paden rijden. Deze helm heeft alles: lichtgewicht constructie, brilhouder, wasbare padding én een geïntegreerd LED-achterlicht met meerdere standen. Je bent dus altijd goed zichtbaar.”
Wat brengt de toekomst?
“Zonder alles al prijs te geven: we werken aan nóg lichtere sloten, verbeterde digitale beveiligingsoplossingen en slimme innovaties die je straks misschien al op je helm of fiets terugziet. En wist je dat we zelfs windtunneltests doen om onze helmen te optimaliseren?”
De kracht van samenwerken
Bas spreekt met veel warmte over zijn werk: “ABUS voelt als een familie. We hebben een open cultuur waarin kwaliteit voorop staat. En het mooiste is: we krijgen ruimte om mee te denken met onze klanten. Dat maakt mijn werk niet alleen leuk, maar ook waardevol.” |